Italy

De eerste dagen in Italië

Op zaterdag 9 april begonnen we aan de reis naar Sassuolo Italië. We moesten om kwart voor twaalf op school verzamelen om vervolgens met de bus naar Schiphol te rijden. Toen we eenmaal op Schiphol waren aangekomen en toen we door de douane waren gekomen hadden we driekwartier vrije tijd. We mochten door Schiphol lopen om bijvoorbeeld wat te shoppen. Na de driekwartier liepen we naar de gates. We moesten met een busje naar ons vliegtuig, wat vele van onze groep nog nooit op Schiphol hadden meegemaakt. We zouden op Bologna landen maar toen we boven Bologna hingen, zagen we een storm. De piloot vertelde ons dat we nog even rondjes zouden blijven vliegen omdat het niet veilig was om te landen. Normaal zou de vlucht ongeveer anderhalf uur duren, maar doordat we rondjes moesten blijven vliegen heeft de vlucht ruim drie uur geduurd…

Nadat we eindelijk geland waren, gingen we samen met de Spanjaarden (die al die tijd op ons hebben moeten wachten) naar de school in Sassuolo. Hier stonden alle matches op ons te wachten. Na een korte meeting in de school zijn we met hen mee naar huis gegaan.

Zondag 10 april was family day. We gingen net zoals in Nederland per gezin iets leuks doen. Ik ging samen met mijn vriendin en vrienden daarvan naar een labyrint. Dit was een erg groot doolhof die uitkwam bij een piramide. Hierna aten we wat bij een restaurantje in de buurt van het labyrint. Hierna gingen we naar huis. Dit was mijn family day maar uiteraard was dit voor iedereen anders.

Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin in Italië en ik denk dat er nog veel meer leuke dagen volgen!

Joline Stolk

Zondag 10 april Family Day

Ik ben op familiedag naar Florence geweest.

We hebben veel monumenten bezocht zoals:

kerken, kathedralen en een paleis met een

grote tuin. We hebben heel lang rondgelopen

in/bij de monumenten. Het was erg gezellig,

maar soms moesten we erg lang wachten.

We hebben geluncht in een klein restaurantje

dat was ook erg gezellig en het eten was erg

lekker en als afsluiter een ijsje gegeten.

Het was een geslaagde dag.

Amy van Leersum

Maandag.  11-4-2016

Vandaag kregen we aan het begin van de dag een uitleg over de week en over wat we die dag gingen doen.
Toen dit klaar was gingen we een spel spelen om elkaar een beetje te leren kennen.
Hierna gingen we een wandeling maken om een kasteel te zien en de binnenstad. Toen we hier van terug kwamen hadden we een pauze en na de pauze gingen we eten.
Toen gingen we spellen op hun schoolplein doen. Dit was ook om elkaar een beetje beter te leren kennen.
Daarna gingen we werken aan de game. Faas en ik hebben een filmpje gemaakt over een Olympische sport en hebben daar vragen bij gemaakt.
Dit deden we de rest van de middag en daarna waren we klaar met school.
Na school hadden we afgesproken om te gaan voetballen. Het was, Nederland VS Italië. Niet iedereen kwam omdat vooral de jongens van voetbal hielden.
Daarna moesten we snel naar huis omdat we in de avond een diner hadden en een feest. We aten pasta en daarna gingen we naar de disco.
Dit duurde tot 11 uur en we moesten de volgende dag om 6 uur op.

Dinsdag 12 april 2016

Vandaag moesten we heel vroeg opstaan, want we moesten om 7 uur op school zijn.

We gingen naar Ravenna, maar hier moesten we eerst 2 uur in de bus zitten.

Toen we daar aankwamen gingen we naar een museum van mozaïek.

We hebben ook iets zelf gemaakt van mozaïek. Dit hebben gedaan in een bakje met cement en op het cement legde we gekleurde steentjes.

Na dit gingen we eerst eten. en kregen een grote rondleiding in het museum.

Toen we hier mee klaar waren gingen we naar het centrum van Ravenna. Hier kregen we een city tour.

Wanneer we klaar waren met de city tour heb ik een ijsje gehaald. Na dit gingen we naar de bus en gingen we naar een parkje om middag te eten.

Na het eten gingen we naar het strand. Hier hebben we gezwommen, maar het was wel koud. Toen gingen we naar de bus en moesten 2 en een half uur in de bus zitten, dit komt omdat er file was.

We kwamen ongeveer 7 uur bij de school.

Woensdag 13 april

Op woensdag gingen we verschillende dingen doen. In de ochtend deden we nog een workshop van timewarp in de Leontine library. Hierna gingen we naar Salsa di Narano, dat is een soort park waar een soort vulkanen staan die belletjes blazen vanuit de aarde naar boven toe. Wij vonden dit best leuk om te zien en maakten ook een paar foto's. Daarna gingen we naar het Spezzano kasteel waar we uitleg kregen over potten en klei van vroeger. In de avond gingen we lasergamen en bowlen. Dit vonden wij het leukste ding om te doen.